
Die Zukunft ist zu Gast in Berlin. Nach was werden wir uns morgen sehnen? Welche Werte wird die Mode verkörpern? Und was können wir davon heute schon erkennen? Darüber diskutieren internationale Experten und Macher aus der Mode- und Kreativ-Branche auf der ZEITmagazin & VOGUE-KONFERENZ, zu der das ZEITmagazin gemeinsam mit der VOGUE Deutschland bereits zum achten Mal einladen.
Die Veranstaltung findet im Kronprinzenpalais statt, der spätklassizistischen Stilikone in Berlin und einem der Zentren der Berlin Fashion Week.
Der Hashtag zur Veranstaltung lautet #zeitmagazinvogue.
Sprecher

Christoph Amend
Editorial Director, ZEITmagazin; Herausgeber, WELTKUNST
Christoph Amend, 1974 in Gießen geboren, ist Chefredakteur des ZEITmagazins und Herausgeber der Weltkunst, dem Kunstmagazin der ZEIT. Seit 2013 verantwortet er außerdem die zweimal jährlich erscheinende internationale Ausgabe des ZEITmagazins und seit 2016 ZEITmagazin MANN, das ebenfalls zwei Mal im Jahr erscheint. Bevor er zur ZEIT wechselte, war er verantwortlich für die Sonntagsbeilage des Berliner Tagesspiegels und stellvertretender Redaktionsleiter des Jetzt-Magazins der Süddeutschen Zeitung. Mit Iris Berben veröffentlichte er 2012 das Buch „Ein Jahr, ein Leben“, 2011 gab er den Band „Die Grünen – das Buch“ mit heraus. Für sein Buch “Morgen tanzt die ganze Welt – die Jungen, die Alten, der Krieg” wurde er 2004 mit dem Hermann-Hesse-Nachwuchspreis ausgezeichnet. Seit dem Frühjahr 2018 schreibt er den täglichen ZEITmagazin-Newsletter, zu abonnieren unter zeitmagazin.de.
Bild©Tereza Mundilová für ZEIT ONLINE

Christiane Arp
Chefredakteurin, VOGUE
Christiane Arp prägt VOGUE Deutschland seit März 2003 als Chefredakteurin und hat der Marke in der internationalen Modewelt eine neue Relevanz verliehen. Trotz ihrer Chefredakteursfunktion begleitet sie viele der internationalen Modeproduktionen noch selbst als Stylistin. Bei aller Internationalität, die die deutsche VOGUE auszeichnet, fördert Christiane Arp auch den Modestandort Deutschland auf vielfältige Weise: So etablierte sie etwa mit dem VOGUE Salon, der seit 2011 zweimal im Jahr im Rahmen der Berlin Fashion Week stattfindet, eine Plattform für deutsche Nachwuchsdesigner. Christiane Arp studierte Modedesign an der Fachhochschule für Gestaltung, bevor sie bei Magazinen wie Brigitte und Viva erste Erfahrungen in Moderedaktionen sammelte. Später leitete sie das Ressort Mode und Lifestyle beim Stern und war als Fashion Director maßgeblich an der Entwicklung des Magazins Amica beteiligt.

Claire Beermann
Style Director, ZEITmagazin
Claire Beermann ist seit Februar 2020 Style Director beim ZEITmagazin. Sie schreibt bereits seit Anfang 2015 für das ZEITmagazin über Mode, Stil und Reise. Davor war sie als freie Journalistin unter anderem für die Frankfurter Allgemeine Zeitung und Vogue.de tätig. Beermann hat Deutsche Literatur, Kunstgeschichte und Politikwissenschaft in Berlin und New York studiert und gründete 2012 den Mode- und Kulturblog „C’est Clairette“.
Bild©Sandra Semburg

Grace Wales Bonner
Gründerin und Creative Director, Wales Bonner
Informed by broad research that encompasses critical theory, composition, literature, and historical sources, WALES BONNER explores a distinctive notion of luxury via a hybrid of European and African approaches. Grace Wales Bonner graduated from Central St. Martins in 2014. The following year Wales Bonner was awarded Emerging Menswear Designer’ at the British Fashion Awards, and shortly after that in 2016 she received the LVMH Young Designer Prize.
Obtaining wide recognition, Wales Bonner has presented at the Serpentine Gallery and the Victoria and Albert Museum, whilst also lecturing at Parsons in New York. Wales Bonner international stockists include Dover Street Market, Selfridges, 10 Corso Como, and Joyce.
Bild©Jamie Morgan

Dennis Braatz
Fashion Feature Director, VOGUE Germany
Dennis Braatz ist seit Februar 2018 Fashion Feature Director von VOGUE. Zuvor schrieb er als Modeexperte für die Süddeutsche Zeitung und war Mitglied der Entwicklungsredaktion vom BurdaStyle-Verlag. Braatz hat Modejournalismus/ Medienkommunikation an der AMD Akademie Mode und Design in München studiert.

Marie Dewet
Founder, MaisonCléo
Marie Dewet founded the brand MaisonCléo one year and a half ago with her mother Cléo, who is a professional seamstress. Their aim is to offer quality pieces handmade in natural leftover fabrics only with a price breakdown explained on each product page and to change the game of fashion with a „made to order“ system.

Susanne Franz
Global Marketing Communication Director, SEAT S.A.
Susanne Franz, Jahrgang 1969, ist seit September 2015 Director Global Marketing Communication bei SEAT S.A. in Spanien. Die Diplom-Kauffrau und MBA-Absolventin arbeitet bereits seit Juli 2012 für den Autobauer. Seit Januar 2013 war sie verantwortlich für die Marketing-Kommunikation von SEAT Deutschland, eine Zeit, in der Deutschland der Hauptmarkt von SEAT wurde. Susanne Franz verfügt über langjährige Erfahrungen im Automobil-Geschäft: Vor ihrem Wechsel zu SEAT führte sie das Marketing von Alfa Romeo, Suzuki und Kia.

Toni Garrn
Model; Founder, Toni Garrn Foundation
Born in Hamburg, Germany, in 1992 Toni Garrn grew up in Athens and London, now living in New York and Hamburg.
Since her discovery and international breakthrough, after signing an exclusive contract with Calvin Klein in 2008, she has become a successful supermodel, working with the biggest fashion and beauty brands of the industry like Versace, Prada, Chanel, L’Oréal, Cartier and many more. In addition to her modeling career she made her acting debut 2017 in the Amazon Video series “You are Wanted” and she will be portraying Reeva Steenkamp in the upcoming feature film „Edge of the Blade“.
Because of her strong interest in child protection and education, Toni Garrn has been supporting Plan International for more than 10 years and became ambassador of Plan’s “Because I am a Girl” movement in 2014. After visiting Zimbabwe in 2015 she established the project “Educational opportunities for girls in Zimbabwe” which since had been completely funded and she has since been supporting several other projects in Burkina Faso and Zimbabwe. In 2016 Garrn established the Toni Garrn Foundation under the roof of Plan International to expanded her social engagement and to increase her affords and impact with the specific aim to support and enable girls.

Lutz Huelle
Founder and Creative Director, Lutz Huelle
After completing his Fashion Degree at London’s Central St Martin’s and a three-year stint as designer working with Martin Margiela on his Artisanal and Knitwear Collections, Lutz launched his eponymous label in Paris with partner David Ballu.
A twice winner of the ANDAM Award, the biggest Fashion Prize in France, and the Ackermann Pret-a-Porter Prize at GWAND in Lucerne, Switzerland, Lutz‘ approach has been described as „Decontextualisation“: taking things out of context, reinventing ways to wear a classic wardrobe, working on structure, volume and identity.His way of mixing and matching different genres and types of garments turned out to be prophetic – it has since become an integral part of the fashion landscape. Lutz has been a consultant at MaxMara Fashion Group since 2000, and is a visiting Tutor on the Central St Martin’s MA in London and the Ecole de la Chambre Syndicale in Paris.
Bild©Wolfgang Tillmans

Benjamin Alexander Huseby
Co-Founder und Creative Director, GmbH
Benjamin Alexander Huseby is one of the founders and creative directors of the German fashion label GmbH, which was founded in May 2016. He is a Norwegian-Pakistani photographer and artist, who photographs regularly for magazines The Gentlewoman, Fantastic Man, Dazed, Purple, W and many more, photographed for Prada, Lanvin, Adidas and Jil Sander as well as having exhibited at Artist Space (NYC), The ICA and Whitechapel Gallery (London) as well as participating in the 2016 Berlin Art Biennale. He studied fine art at Chelsea College of Art and The Royal Art Academy in Oslo.

Serhat Isik
Co-Founder und Creative Director, GmbH
Serhat Isik is second founder and creative director of the German fashion label GmbH. Isik and Huseby are both equally involved in the design and concepts. However GmbH functions as a collective, with many collaborators involving many artist, musicians, DJS – friends. Isik is a German-Turkish designer, born in West Germany and lives in Berlin. Isik studied his MA in menswear at Berlin Weissensee School of Art and worked 3 years as a designer at Bless, as well as freelancing and consulting for other designers such as Kostas Murkudis, Droog and many more. His own eponymous label, Serhat Isik, was closed after his debut collection was stolen from the showroom in 2015.

Jörg Koch
Editor-in-chief, 032c and SSENSE
Joerg Koch is the founder and editor-in-chief of 032c Magazine. He also serves as editor-in-chief and director of special projects for SSENSE. Founded in 2001, 032c is a biannual publication that focuses on the intersection between fashion, art, and politics. SSENSE is a global luxury e-commerce platform based in Montreal, Canada.

Maria Koch
Creative Director, 032c Apparel
Maria Koch is the creative director of 032c Apparel. In addition to her experience as a womenswear designer for Jil Sander and Marios Schwab, Maria Koch has worked as a consultant for Kanye West’s Yeezy. 032c Apparel’s first full menswear collection, titled “What We Believe”, was shown at Pitti Uomo in January 2018 in the Florentine Palazzo Medici Riccardi.

Mark Alexander Langer
CEO, HUGO BOSS AG
Mark Alexander Langer, Jahrgang 1968, ist Vorsitzender des Vorstands bei HUGO BOSS AG und für die Bereiche Unternehmensstrategie und Kommunikation, Recht/Compliance, Personal, Globale Produktion und Beschaffung, Supply Chain Management zuständig. Nach seinem Studium der Betriebswirtschaftslehre und Maschinenbau an den Universitäten München und Hagen begann er seine berufliche Laufbahn als Berater bei McKinsey & Company in München und stieß 1997 als Financial Analysis Manager Europa zum Konsumgüterunternehmen Procter & Gamble in Schwalbach. Zwei Jahre später kehrte er in der Position des Seniorberaters und Projektleiters in New York und Düsseldorf zu McKinsey & Company zurück. Im Januar 2003 wechselte Mark Langer zur HUGO BOSS AG und übernahm die Position des Bereichsleiters Finance & Accounting. Nachdem er zwischenzeitlich zwei Jahre lang die Funktion des Senior Vice President Global Replenishment innehatte, war er seit Januar 2010 als Chief Financial Officer (CFO) und Vorstandsmitglied tätig. Seit Mai 2016 ist er CEO der HUGO BOSS AG.

David Lee
Director Luxury Goods, The Walt Disney Company EMEA
David Lee joined Disney in July 2008 to manage the Luxury & Branded collaborations business across EMEA across multiple categories including apparel, accessories, footwear, stationary and homeware.
David is a dynamic business and brand strategist with a strong record in international footwear. Has created a highly successful and profitable business for Disney, broadening the appeal of the brand to all consumer segments, introducing sportswear and accessories, and repositioning the brand to encompass the luxury market.
Under his aegis Disney has launched collaborations with luxury brands such as Jimmy Choo, Christian Louboutin, Christopher Kane, Saint Laurent, Gucci to name but a few.

Ricarda Messner
Social Media Editor & Co-Autorin des Newsletters »Was für ein Tag«, ZEITmagazin
Ricarda Messner ist in Berlin geboren und findet ihre Heimatstadt mittlerweile ganz fantastisch. Sie hat zwei eigene Magazine ins Leben gerufen: Flaneur und Sofa. Unter ihrem Verlag Publishing Dreams findet aber nicht nur Gedrucktes statt. Seit Mai 2016 ist sie Co-Autorin von „Was für ein Tag“, dem ZEITmagazin Newsletter von Christoph Amend, Ricarda ist auch verantwortlich für die Social Media Aktivitäten vom Magazin.

Thorsten Mindermann
Geschäftsführer, H&M Deutschland
Thorsten Mindermann, Country Manager von H&M Deutschland, ist bereits seit über 25 Jahren bei H&M tätig. Er leitet von Hamburg aus über 400 Geschäfte mit mehr als 22.000 Mitarbeitern. Ganz getreu dem Firmenmotto „Wer kann, der darf” hat er bereits zahlreiche Positionen im Unternehmen durchlaufen – von der studentischen Aushilfe während seines BWL-Studiums über Area Manager bis zum Country Manager von der Schweiz und Italien. H&M als Weltkonzern ist ein wertebasiertes Unternehmen. „Keep it simple“ und „We are one team“ haben den deutschen Country Manager geprägt und prägen ebenso seinen Führungsstil.

Nina Piatscheck
Redakteurin, ZEIT CAMPUS
Nina Piatscheck, Jahrgang 1982, ist Redakteurin bei ZEIT CAMPUS und Autorin bei DIE ZEIT. Sie hat Modedesign studiert und schreibt seit mehr als zehn Jahren über Stil, Trends und Konsum.

Tillmann Prüfer
Mitglied der Chefredaktion, ZEITmagazin
Tillmann Prüfer ist Mitglied der Chefredaktion des ZEITmagazins. Bevor er für Mode, Stil und Design beim Magazin der ZEIT als Style Director verantwortlich zeichnete, war er Redaktionsleiter der deutschen Ausgabe von How To Spend It, dem Luxusmagazin der Financial Times Deutschland. Dort war der Absolvent der Deutschen Journalistenschule auch Stellvertretender Leiter des Reportage-Ressorts und Chef der Wochenend-Seiten. Prüfer hat mehrere Bücher geschrieben, zuletzt erschien Kriegt das Papa, oder kann das weg? beim Rowohlt-Verlag.
Bild©Michael Biedowicz

Ruuth
Musikerin
Ruuth ist eine Indie-Pop Singer-Songwriterin, die von der Nordseeinsel Föhr stammt. Ihre Leidenschaft für die Musik entdeckte sie schon im frühen Kindesalter und im Mai 2017 entschied sich die 22-jährige dann für eine Karriere in der Musik. Nun ist ein Jahr verstrichen, in dem Ruuth die meiste Zeit damit verbracht hat in Schweden, Norwegen, Los Angeles, New York City und Berlin Musik zu schreiben und zu produzieren. Mit dabei waren der deutsche Musiker Chris James, das deutsche Produzentenduo Younotus und viele weitere Musikacts. Ihre Debutsingle „All About“, herausgebracht am 4. Mai 2018, wurde die Nummer 1 im Newcomer Blog Hype Machine und hat viel Presseaufmerksamkeit auf sich gezogen – u.a. von WeFoundNewMusic, Indie Shuffle und dem ZEITMagazin.
Impressionen Winter 2018
Sprecher der Vorjahre (Auszug)

Tim Blanks
Editor at Large, Style.com
Tim Blanks is editor-at-large for Style.com. He films and reviews fashion – womenswear, menswear, haute couture – all over the world, as well as writing regularly for a number of international newspapers and magazines. He has also contributed to monographs on, among others, Alexander McQueen, Bottega Veneta, Michael Roberts, Walter Van Bierendonck and Dolce & Gabbana. In May 2013, Tim was honoured by the Council of Fashion Designers of America with its Media Award.

Till Brönner
Jazz-Trompeter und Fotograf
Till Brönner ist Deutschlands Topstar des Jazz und Markenbotschafter für die Herrenmodemarke EDUARD DRESSLER. Till Brönner machte die Trompete sexy und den Jazz wieder populär. Mit seinen Alben schaffte er es mehrfach in die Top 10 der deutschen Verkaufscharts, er erhielt fünf „Echos“ und wurde für den „Grammy“ nominiert. Der erfolgreiche Jazzmusiker beschäftigt sich schon seit einigen Jahren mit der Fotografie und zeigt mit seinen Fotoarbeiten eine weitere Facette seines künstlerischen Talents. In den letzten fünf Jahren entstanden in fast ausschließlich spontanen Momenten sehr persönliche Schwarz-Weiß-Porträts von Künstlern, Sportlern und anderen interessanten Persönlichkeiten. Im Bildband „Faces of Talent“ und in gleichnamigen Ausstellungen haben die Werke eine erste umfassende Veröffentlichung erfahren. Till Brönner lebt und arbeitet in Berlin und Los Angeles.

Brunello Cucinelli
Designer und Gründer, Brunello Cucinelli S.p.A.
Brunello Cucinelli is founder, president and CEO of Brunello Cucinelli S.p.A., an Italian maison operating in the absolute luxury goods sector which specializes in cashmere. Over the years Brunello Cucinelli has been acknowledged a staggering number of national and international rewards for his „Neohumanistic Capitalism“; however, the recognitions that most mirror his humans accomplishments are his appointment to Cavaliere del Lavoro (Knight of Industry), assigned by the President of the Italian Republic, his honorary degree in Philosophy and Ethics of Human Relations, tributed to him by the University of Perugia and the Global Economy Prize, received from the eminent Kiel Institute for the World Economy.

Chris Dercon
Ehem. Direktor, Tate Gallery of Modern Art (London); designierter Indendant, Berliner Volksbühne
Chris Dercon curates and publishes about fashion. Under his directorship the Museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam showed works by Martin Margiela, Miuccia Prada and Walter van Beirendonck. In Munich at the Haus der Kunst, Dercon curated exhibitions of Ann Demeulemeester, Japanese fashion designers, Carlo Mollino and again Martin Margiela. He wrote about fashion for publications in Rotterdam, Antwerp and Munich. He was Director at Tate Modern, London and is now designated Director of the Berliner Volksbühne.
Bild©Klaus Haag

Livia Firth
Founder and Creative Director, Eco Age Ltd.
Livia Firth is the Founder and Creative Director of Eco-Age – an ideas consultancy company, which powerfully aggregates global thought leaders and influencers to address the compelling issues and opportunities of our day by delivering solutions, through ethical and sustainable values.
Eco-Age has market leading track record as a brand sustainability consultancy, addressing sustainability issues across complex supply chains, in broad industry sectors, for the mutual benefit of people and planet.
Founded in 2009, Eco-Age clients include leading fashion and jewellery brands including Chopard, M&S, ERDEM, Stella McCartney, Gucci and the Kering Group as well as non-fashion companies such as Welltower, the FA and Wembley stadium.
Livia is also the driving force behind the launch of the Green Carpet Challenge ® (GCC).
The world-renowned GCC is a dynamic project, pairing glamour and ethics to raise the profile of sustainability, ethics and social welfare. The GCC has catapulted sustainable style into the spotlight at the world’s most high profile events. From the Golden Globes to the Cannes Film Festival, the GCC has collaborated with all of the iconic design houses in the world, winning widespread critical acclaim and international media attention.

Rabih Kayrouz
Fashion Designer, Maison Rabih Kayrouz
Rabih Kayrouz was born in 1973, in Lebanon. From 1991 to 1994, he studied at the Chambre Syndicale de la couture Parisienne. Attracted by the booming energy of his country, he returns to Beirut.
In 1998, he establishes Maison Rabih Kayrouz, where for ten years, he creates exceptional gowns for discerning women. In 2009, Rabih Kayrouz returns to Paris where he sets up his studio at 38, boulevard Raspail, which was the Petit Théâtre de Babylone, fifty years earlier. He surrounds himself with the best french artisans in order to create his luxury ready-to-wear.
In 2013, Rabih Kayrouz was nominated as Chevalier des Arts et des Lettres by the french government.

Ross Lovegrove
Industrial Designer, Lovegrove Studio, London
Ross Lovegrove is a designer and visionary who’s work is considered to be at the very apex of stimulating a profound change in the physicality of our three dimensional world. Inspired by the logic and beauty of nature his designs possess a trinity between technology, materials science and intelligent organic form, creating what many industrial leaders see as the new aesthetic expression for the 21st Century. There is always embedded a deeply human and resourceful approach in his designs, which project an optimism, and innovative vitality in everything he touches from cameras to cars to trains, aviation and architecture.

Stella McCartney
Designerin
Stella McCartney graduated from the renowned Central Saint Martis in London, where she was born, in 1995. She then gathered experience as Head of Design at Chloé in Paris and, since 2001, has been presenting her own collections in the French capital. She pursues fair production conditions and consistently forgoes the use of leather and fur not only for her own brand, but also for all of the collaboration projects such as her collection with adidas.
Bild©Mary McCartney

Angela Missoni
Fashion Designer und Co-Founder, MISSONI S.p.A.
Angela began assisting her mother Rosita in the creation of the women’s collections at age eighteen. This gave her the chance to express her innate and personal feel for fashion as well as to learn the whole process, from initial sketch to actual sale of the clothes.
Getting married and becoming the mother of three, Angela took an extended break from the business. When she returned to the company, she designed her own collection and restyled the main line in tandem with Rosita.
Today, Angela shares Missoni’s business management with her brother Luca and is creative director of the women’s collection. Infusing the brand with new energy, she renewed the store concepts and ad campaigns. Missoni’s fashion shows make an authoritative, international statement in the setting of trends and ideas.

Erdem Moralioğlu
Modedesigner, ERDEM
Established in London in 2005 byErdem Moralioğlu, the eponymous ready-to-wear brand, Erdem, has come to be synonymous with versatile yet powerful femininity. Erdem trained at the prestigious Royal College of Art in London where he remained to launch the brand following his graduation. Known for his use of experimental textiles, vibrant prints, and detailed craftsmanship, Erdem has created a beautiful world of the delicate mixed with the bold. Erdem has received´numerous accolades over the years, including the 2008 British Fashion Council’s Fashion Forward Award; the 2010 inaugural Vogue / British Fashion Council Designer Fashion Fund Award, the 2012 British Fashion Council’s New Establishment Award, the 2013 British Fashion Council’s Red Carpet Award and the 2014 British Fashion Council’s Womenswear Designer of the Year Award. Erdem is sold in over 170 of the most exclusive retailers, including Barneys New York, Bergdorf Goodman, Lane Crawford, Colette, Dover Street Market and Harvey Nichols.

Stefano Pilati
Chefdesigner, Ermenegildo Zegna
Stefano Pilati ist einer der einflussreichsten Modedesigner der heutigen Zeit. In seiner Heimatstadt Mailand absolvierte er im Alter von 18 Jahren ein Praktikum bei dem Modehaus Cerruti und wusste bereits damals, dass seine Zukunft in dieser florierenden Branche liegen wird. Danach arbeitete Pilati bei renommierten Modemarken wie Giorgio Armani, Prada, Gucci, Tom Ford und wurde 2004 zum Creative Director von Yves Saint Laurent ernannt. Seit September 2012 ist er für die Ermenegildo Zegna Group tätig und ist heute Head of Design der Ermenegildo Zegna Couture Linie. Das von Stefano Pilati eingeführte Konzept des »Broken Suit« revolutionierte die Männermode. Seinem Stilstatement zufolge ist es der Inbegriff von Eleganz, ein Jackett eines Anzugs mit der Hose eines anderen Anzugs in perfekt abgestimmten Farbtönen zu kombinieren.

Oliver Reichert
CEO, Birkenstock Group
Oliver Reichert, Jahrgang 1971, ist CEO der BIRKENSTOCK Group. Er ist die erste Führungspersönlichkeit in fast zweieinhalb Jahrhunderten Unternehmensgeschichte, die nicht aus dem Kreis der Familie stammt. Seit Anfang 2013 leitet er zusammen mit Co-CEO Markus Bensberg die neu formierte BIRKENSTOCK Group, nachdem er zuvor den Gesellschafter Christian Birkenstock beriet. Unter Reicherts Führung wandelt sich BIRKENSTOCK von einem mittelständischen Familienbetrieb zu einem globalen Markenhersteller, der neben den legendären Sandalen nun auch geschlossene Schuhe, Socken, Taschen und neuerdings sogar Betten und Naturkosmetik im Programm hat. Vor seinem Wechsel in die Schuhbranche arbeitete der gelernte Fernsehjournalist zehn Jahre beim Deutschen Sportfernsehen (DSF). Als dessen langjähriger Geschäftsführer machte er aus dem Sportsender den profitabelsten Geschäftsbereich des Mutterkonzerns Constantin Medien AG.

Vittorio Radice
Vice-Chairman, La Rinascente Group
Vittorio Radice is one of the most successful european department store manager and an international highly recognised expert in the premium section. He is the Vice Chairman of La Rinascente Group in Italy which owns Rinascente in Italy, Illum in Denmark and 50,1% of The KaDeWe Group in Germany. The Rinascente Group is part of Central Group of Thailand, one of the largest Retail Conglomerate in Asia. Prior to Rinascente, Vittorio was CEO of Selfridges, one of the most influential department stores worldwide.

Mario Testino
Porträt- und Modefotograf
Mario Testino is one of the world’s most influential photographers. Born in Lima, Peru he moved to London in 1976 to pursue a career in photography. His vision has made him a much sought-after creative partner in the fashion and beauty industries today. His work has been featured across the globe in magazines from Vogue to Vanity Fair and he has contributed to the success of many leading fashion and beauty houses through advertising campaigns, from Burberry, Dolce & Gabbana, Gucci and Michael Kors to Chanel and Lancôme

Ingo Wilts
Chief Brand Officer, Hugo Boss AG
Ingo Wilts wurde 1965 in Leer, Ostfriesland, geboren. Nach seiner Ausbildung im visuellen Marketing und im Modedesign begann er 1991 seine berufliche Laufbahn als Assistent Sportswear bei Henri Vetter in Amsterdam. Ein Jahr später wechselte er zur Firma Miltenberger und betreute dort den Lizenzbereich für Daniel Hechter. Im Jahre 1997 trat er als Produktmanager für die Marke BOSS Black in die HUGO BOSS AG ein. Zwei Jahre später wechselte er als Produktmanager Sportswear zur Joop GmbH in Hamburg. Im Jahr 2000 kehrte er zu HUGO BOSS zurück und übernahm in den nächsten Jahren unterschiedliche Tätigkeiten im Kreativmanagement, bevor er 2009 Senior Vice President BOSS Black, BOSS Selection & BOSS Green wurde. Im selben Jahr wechselte er als Creative Director zu Kenneth Cole, New York; in 2012 stieß er dann als Creative Director Women’s und Men’s Design zu Elie Taharie, ebenfalls mit Sitz in New York. Im Anschluss verantwortete Ingo Wilts bei Tommy Hilfiger in Amsterdam die Menswear, bevor er im Juli 2014 als Senior Vice President die Menswear bei HUGO BOSS übernahm. Im selben Jahr kehrte er als Global Creative Director Menswear erneut zu Tommy Hilfiger zurück.
Zum 15. August 2016 wurde Ingo Wilts zum Vorstandsmitglied der HUGO BOSS AG für den Bereich Marken- und Kreativmanagement bestellt.

Jason Wu
Artistic Director, BOSS Womenswear
Jason Wu was born in 1982 in Taiwan. From 2002 to 2005, he studied at the Parsons School of Design in New York. Only two years after his graduation he launched his own ready-to-wear line JASON WU, showcasing his first JASON WU fashion show at New York Fashion Week in 2009. In 2013 he was appointed Artistic Director of BOSS Womenswear at HUGO BOSS. Since then he has been responsible for the creative direction for all product and image related aspects of the principal womenswear ready-to-wear and accessory line. Drawing on the tailoring expertise of the house and further developing the architectural ideas so central to BOSS, his designs convey and effortless ease that have become his signature style for the brand.
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Veranstaltungsort
Kronprinzenpalais / Der Berlin Salon
Unter den Linden 3
10117 Berlin